Tajemniczy klient


tagi: tajemniczy klient, badania, mystery client

Obecnie, jedną z coraz bardziej rozpowszechniających się, a zarazem skuteczniejszych form badania rynku, w szczególności poziomu obsługi i mogących wynikać z tego potrzeb wprowadzenia zmian, staje się mystery client, co po polsku oznacza tyle, co tajemniczy klient.
Zajmuje się on robieniem mystery shopping, czyli tajemniczych zakupów. Kim jest tajemniczy klient? Jest to zwykła osoba, wynajęta przez konkretną firmę, która wciela się w rolę typowego klienta danej placówki handlowej i przeprowadza obserwację poziomu obsługi. Może ona w ten sposób badać banki, salony i punkty sprzedaży oraz wszystkie sklepy. Najważniejsze oczywiście, by nie zdradziła przed pracownikami placówki swojej roli i wyznaczonego jej zadania. Kolejną ciekawą kwestią, staje się to, jak wyglądają badania mystery shopping. Wybierana na tajemniczego klienta osoba podlega kwalifikacji na podstawie cech społeczno-demograficznych najbardziej typowych dla konkretnego punktu sprzedaży. Najpierw uczy się ona materiałów szkoleniowych, by poznać szczegóły całego projektu. 
Następnie dostaje dokładne wytyczne, a czasem nawet scenariusz na swoje zachowanie w sklepie, np. jakimi produktami się interesować, co obserwować etc. Koniecznym zachowaniem, jest przeprowadzenie rozmowy ze sprzedawcą na konkretny temat, a później (wedle wytycznych) skorzystanie z konkretnej usługi, czy zakup produktu. Po wizycie w sklepie, tajemniczy klient spisuje swoje spostrzeżenia i komentarze, a najczęściej wypełnia po prostu kwestionariusz przygotowany przez firmę. Cała ta procedura rodzi pytanie: 
Zapoznaj się z ofertą badań

co dają firmom badania mystery client?
Wyniki takich badań dostarczają firmom niezwykle ważnych informacji.Ważnych, zarówno z punktu widzenia całej firmy, ale też kluczowych dla poszczególnych obszarów jej działania: sprzedaży, marketingu,szkoleń oraz rekrutacji pracowników. Poznają one skuteczność pracy swoich pracowników, poziom oferowanych przez siebie usług, poziom zadowolenia jakiego mogą spodziewać się ich klienci, a co idzie za tym wszystkim - umiejętność prowadzenia aktywnej sprzedaży tak, by przynosiła im jak największe zyski.

Fotografie:
tajemniczy klient
badania
mystery client
Dodany przez Janina Pawłowska | 2017/07/29

Wiadomości o podobnej tematyce

rss icon Banki powalczą o utrzymanie klientów

Banki zmieniają podejście: po erze przyciągania nowych klientów, oferując im promocyjne warunki, teraz mocniej stawiają na obsługę tych, których mają.

rss icon Finansowe tygrysy V4

Grupa Wyszehradzka ma olbrzymi potencjał, jej instytucje finansowe rozwijają się na szybkim tempie, rynki są dynamiczne zdrowe. Banki ubezpieczyciele V4 mają przed sobą świetlaną przyszłość. Może te firmy powinny zacząć bliżej ze sobą współpracować?

rss icon Agencja ratingowa Moody's nie opublikowała raportu nt. Polski

Agencja ratingowa Moody's nie dokonała rewizji ratingu Polski nie opublikowała na piątek raportu kredytowego na temat Polski - poinformowało późnym wieczorem na komunikacie Ministerstwo Finansów.

Zobacz także:

Copyright ©2017. rev. 4.0. [ ]

sierpień 2017 lipiec 2017 grudzień 2016 wrzesień 2016 lipiec 2016 grudzień 2015 październik 2015 styczeń 2015 grudzień 2014 sierpień 2014 maj 2014 marzec 2014 listopad 2013 październik 2013 kwiecień 2013 grudzień 2012 sierpień 2012